گران ترین لنت ترمز مدرن تندیس سمند در مزایده به فروش رسید

از آنجایی که لنت ترمز مدرن تندیس سمند در اواسط دهه 1980 ساخته شدند، به دلایل متعددی محبوبیت خود را افزایش دادند: سطح سر و صدا: لنت های ترمز سرامیکی بسیار بی صدا هستند و در هنگام ترمزگیری صدای اضافی کمی ایجاد می کنند.

باقیمانده سایش و پارگی: در مقایسه با لنت های ترمز ارگانیک، لنت های ترمز سرامیکی با فرسودگی کمتر گرد و غبار و ذرات دیگر تولید می کنند.
دما و شرایط رانندگی: در مقایسه با لنت‌های ترمز ارگانیک، لنت‌های ترمز سرامیکی می‌توانند در محدوده وسیع‌تری از دما و شرایط رانندگی قابل اعتمادتر باشند.

با این حال لنت های ترمز سرامیکی محدودیت هایی دارند. در درجه اول، هزینه آنها: به دلیل هزینه های تولید بالاتر، لنت ترمز سرامیکی گران ترین لنت ترمز در بین انواع لنت ترمز است. همچنین، از آنجایی که هم سرامیک و هم مس نمی‌توانند به اندازه سایر مواد گرما را جذب کنند، گرمای بیشتری که در اثر ترمز ایجاد می‌شود از لنت‌های ترمز عبور می‌کند و وارد مواد می‌شود.

t از سیستم ترمز. این می تواند باعث ساییدگی و پارگی بیشتر سایر اجزای ترمز شود. در نهایت، لنت های ترمز سرامیکی بهترین انتخاب برای شرایط رانندگی شدید در نظر گرفته نمی شوند. اگر با هوای بسیار سرد یا مسابقه‌ای در پیش رو دارید و بین لنت‌های ترمز سرامیکی و نیمه فلزی انتخاب می‌کنید، بهتر است با متالیک بروید.

لنت ترمز

لنت ترمز نیمه فلزی
نوع نهایی لنت ترمز، لنت ترمز نیمه فلزی است. لنت ترمز نیمه فلزی با لنت ترمز کاملاً فلزی متفاوت است زیرا به جای استفاده از 100٪ فلز از پرکننده ها برای ایجاد ترکیب لنت استفاده می کنند. لنت‌های ترمز تمام فلزی معمولاً برای ترمزهای بسیار شدید در نظر گرفته می‌شوند

لنت های ترمز نیمه فلزی بین 30 تا 70 درصد فلز هستند که شامل مس، آهن، فولاد و سایر آلیاژهای کامپوزیت می شود. این فلزات مختلف با روان کننده گرافیت و سایر پرکننده ها ترکیب می شوند تا لنت ترمز را تکمیل کنند. ترکیبات لنت ترمز فلزی موجود متفاوت است، هر نوع مزایای خاص خود را برای همه چیز از رفت و آمد روزانه گرفته تا مسابقه پیست ارائه می دهد.

برای بسیاری از رانندگان، به ویژه آنهایی که به کارایی بالا اهمیت می دهند، انتخاب بین لنت ترمز سرامیکی در مقابل لنت ترمز نیمه فلزی آسان است. رانندگان عملکرد محور تمایل دارند لنت های ترمز فلزی را ترجیح دهند زیرا آنها عملکرد ترمزگیری بهبود یافته را در محدوده بسیار جامع تری از دما و شرایط ارائه می دهند.

از آنجایی که فلز رسانای خوبی برای گرما است، لنت‌های ترمز فلزی تمایل دارند گرمای بیشتری را تحمل کنند و در عین حال به سیستم‌های ترمز کمک می‌کنند تا سریع‌تر خنک شوند. آنها همچنین به اندازه ترمزهای ارگانیک فشرده نمی شوند، به این معنی که فشار کمتری باید روی پدال ترمز اعمال شود تا بر توانایی توقف تأثیر بگذارد.